آیا واقعاً لازم است سالانه آنالیز XRF خود را کالیبره کنید؟
نوشته شده توسط : مسعود

نیتون xrf آنالیزگر XRF یک روش تحلیلی غیر مخرب است که برای تعیین ترکیب اولیه مواد استفاده می شود. این فناوری در استخراج و اکتشاف ، شناسایی مثبت مواد برای تولید برق ، تولید فلز ، بازرسی و بازیافت ، تجزیه و تحلیل فلزات گرانبها و جواهرات ، ایمنی مصرف کننده و نظارتی و سایر صنایع استفاده می شود. آیا واقعاً لازم است سالانه آنالیز XRF خود را کالیبره کنید؟

 

 

آنالایزرهای XRF با اندازه گیری اشعه ایکس فلورسنت (یا ثانویه) که از یک نمونه ساطع می شود ، هنگامی که توسط منبع اولیه اشعه ایکس تحریک می شود ، شیمی یک نمونه را تعیین می کنند. هر یک از عناصر موجود در یک نمونه مجموعه ای از اشعه ایکس فلورسنت مشخص ("اثر انگشت") را تولید می کند که برای آن عنصر خاص منحصر به فرد است ، به همین دلیل طیف سنجی XRF یک فناوری عالی برای تجزیه و تحلیل کمی و کیفی ترکیب مواد است.

 

اما ابزار باید دقیقاً کالیبره شود تا از دقیق بودن نتایج اطمینان حاصل شود. کالیبراسیون فرآیندی است که شما با اندازه گیری برابر یک استاندارد ، صحت اندازه گیری های خود را تأیید می کنید. کالیبراسیون معمولاً قبل از اینکه دستگاه از درب سازنده خارج شود ، انجام می شود. و اگرچه آنالایزرهای قابل حمل XRF معمولاً ناهموار هستند آیا واقعاً لازم است سالانه آنالیز XRF خود را کالیبره کنید؟ ، خصوصاً از این که بعضی اوقات در محیط های سخت مورد استفاده قرار می گیرند ، تجهیزات با گذشت زمان تخریب می شوند و باید به صورت دوره ای دوباره کالیبره شوند.

 

بنابراین منطقی است که بررسی ، تنظیم یا تعیین صحت ابزار خود را به طور مداوم با یک استاندارد انجام دهید. توصیه می شود توصیه های سازنده را برای کالیبراسیون مجدد دنبال کنید و همچنین محیط کار ، میزان استفاده و سابقه ابزار را در نظر بگیرید. برای اطمینان از انطباق با یک سند کیفیت ISO حتی ممکن است شرکت ها مجبور باشند از یک برنامه کالیبراسیون پیروی کنند. به عنوان مثال ، ISO / IEC 17025: 2005 "الزامات عمومی صلاحیت انجام آزمایشات و یا کالیبراسیون ، از جمله نمونه برداری را مشخص می کند. این شامل آزمایش و کالیبراسیون انجام شده با استفاده از روشهای استاندارد ، روشهای غیراستاندارد و روشهای آزمایشگاهی می باشد. "

 

به طور کلی ، برای اطمینان از دقیق بودن اندازه گیری ها در محدوده مشخصات که در وهله اول شما را به انتخاب ابزار ، مجدداً کالیبراسیون باید انجام داد.

 

با این حال ، کالیبراسیون مجدد فقط توسط تکنسین های واجد شرایط تولید کننده انجام می شود. هرگز سعی نکنید ابزار را باز کنید زیرا می توانید به فناوری آسیب برسانید یا آن را به خطر بیندازید و می تواند ضمانت را باطل کند. سازنده همچنین می تواند یک گواهینامه کالیبراسیون را برای اطمینان از اینکه شما مواد خود را به درستی تأیید می کنید ، ارائه دهد. آیا واقعاً لازم است سالانه آنالیز XRF خود را کالیبره کنید؟

 

 

علاوه بر کالیبراسیون ابزار ، تولید کننده همچنین باید بررسی های سخت افزاری و بازرسی های تعمیر و نگهداری را انجام دهد تا مطمئن شود همه چیز مطابق با مشخصات کارخانه است. تکنسین های آموزش دیده باید مسکن را بررسی کنند تا از ترک خوردگی و خرابی جلوگیری کنند ، از عملکرد صفحه لمسی مطمئن باشند و همه اتصالات پورت را آزمایش کنند. علاوه بر این ، روشنایی LCD باید از نظر روشنایی بررسی شود ، ماشه ، ناوبری و دکمه های شاتر باید به طور معمول کار کنند ، دوربین (اگر دستگاه همراه باشد) باید در کانون توجه باشد و باتری باید آزمایش شود تا اطمینان حاصل شود که شارژ می شود . آیا واقعاً لازم است سالانه آنالیز XRF خود را کالیبره کنید؟

 

 

آیا وسوسه شده اید که از کالیبراسیون و نگهداری صرف نظر کنید زیرا نمی توانید تجارت خود را بدون تجزیه و تحلیل XRF خود ادامه دهید - و فقط آن را به تعویق می اندازید؟ نکن اگر اندازه گیری ها در حد تحمل نباشد ، عواقب منفی زیادی وجود دارد. اگر آنالیزور شما در اوج عملکرد کار نمی کند ، می توانید اندازه گیری های نادرست و اجزای بد را وارد فروشگاه خود کرده و به مشتری منتقل کنید. هزینه ها ممکن است افزایش یابد زیرا شما باید محصولات را دوباره کار کنید یا حمل و نقل را به تأخیر بیندازید. بازگشت از مشتری می تواند سر به فلک بکشد. همه این حالات می تواند منجر به مشتریانی ناراضی شود که به کسب و کار شما و برند شما آسیب می رساند. آیا واقعاً لازم است سالانه آنالیز XRF خود را کالیبره کنید؟

 

 

از سازنده خود س Askال کنید که آیا آنها برنامه کالیبراسیون و صدور گواهینامه سالانه و ضمانت کالیبراسیون را ارائه می دهند تا تجزیه و تحلیلگر در طول سال تحت ضمانت محدود باقی بماند. حتی ممکن است برخی از شرکت ها واحدهای اجاره ای داشته باشند تا به شما کمک کنند بدون از دست دادن ضربان تجزیه و تحلیل XRF ، تجارت خود را ادامه دهید.

 

کالیبراسیون و نگهداری همه چیز در مورد اطمینان به نتایج اندازه گیری است که می گیرید و رسیدگی به هر مسئله قبل از اینکه به موارد فوری تبدیل شوند. این واقعاً در مورد آرامش خاطر است.

 

یادداشت سردبیر: اگر صاحب یک تجزیه و تحلیل قابل حمل Thermo Scientific Niton XRF هستید ، با شماره 1-800-875-1578 یا 1-978-670-7460 تماس بگیرید تا در مورد برنامه کالیبراسیون و صدور گواهینامه سالانه با تیم پشتیبانی فنی گفتگو کنید تا تجزیه و تحلیل شما را کالیبره و تأیید کند. . آیا واقعاً لازم است سالانه آنالیز XRF خود را کالیبره کنید؟

 

 




:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: