OES روشهای فوق سریع مجاز کردن خصوصیات گنجاندن در طول تولید فولاد را فراهم می کند
نوشته شده توسط : مسعود

 

OES روشهای فوق سریع مجاز کردن خصوصیات گنجاندن در طول تولید فولاد را فراهم می کند اصل Spark-DAT برای یک نمونه فولاد حاوی اجزا Al2O3 در اندازه های مختلف نشان داده شده است. اجزا غیرفلزی به دلیل تأثیر چشمگیری که ممکن است مقادیر کمی از آنها روی خصوصیات فلز (مکانیکی و سایر مواد) یا خود فرآیند تولید داشته باشند ، برای صنعت فولاد از اهمیت زیادی برخوردار است. اجزا می توانند اثرات مثبتی داشته باشند و ممکن است ارزش فولاد را افزایش دهند ، اما اغلب اجزا شامل مشکلات کیفیت و هزینه ها هستند. این امر به ویژه برای تعداد فزاینده ای از انواع فولاد که برای برنامه های کاربردی و صنایع طلبکارانه مورد استفاده قرار می گیرند (به عنوان مثال صنایع خودروسازی ، هوا فضا ، هسته ای ، دریایی و خطوط لوله) صادق است. بنابراین برای بسیاری از شرکت ها ، هدف اصلی این است که در حین تولید ، محصولات مهم را تحت کنترل بسیار شدید قرار دهیم.ارزش مس ، نیکل ، آهن یا طلا چیست؟

مرجع مدرن برای آنالیز شمول SEM / EDX است (میکروسکوپ الکترونی روبشی همراه با طیف سنجی فلورسانس اشعه X با پراکندگی انرژی). به طور معمول چندین ساعت طول می کشد ، از جمله تهیه و تفسیر نمونه ، بسیار طولانی است که برای کنترل تولید قابل استفاده نیست. OES روشهای فوق سریع مجاز کردن خصوصیات گنجاندن در طول تولید فولاد را فراهم می کند


طی چند سال گذشته ما شاهد توسعه روشهای بسیار سریع و اقتصادی OES (طیف سنجی انتشار نوری) بوده ایم که حتی در طی فرایند تولید فولاد قادر به ارائه اطلاعات مربوط به شمول است. آیا واقعاً لازم است سالانه آنالیز XRF خود را کالیبره کنید؟  این روش از اصل تک جرقه اکتساب (SSA) استفاده می کند ، جایی که سیگنالهای منفرد "جرقه های منفرد" مانند کسب معمولی OES خلاصه نمی شوند ، بلکه با الگوریتم های خاص پردازش می شوند. جنبه های مختلفی از این روش ، علاقه مداوم جامعه فولاد را توضیح می دهد:

اطلاعات مربوط به شمول در طول تولید فولاد در دسترس است. تجزیه و تحلیل شامل ، که در ترکیب با تجزیه و تحلیل کلاسیک اسپکتروشیمیایی انجام می شود ، زمان مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل سنتی OES را افزایش نمی دهد. OES روشهای فوق سریع مجاز کردن خصوصیات گنجاندن در طول تولید فولاد را فراهم می کندآیا می توانید نقره (سکه) از زمین در نوادا بیل بزنید؟

کاهش شدید هزینه های سرمایه گذاری. تجزیه و تحلیل ورود با همان ابزار دقیق مورد استفاده برای کنترل فرآیند تولید انجام می شود.
زمان بسیار کوتاه برای تجزیه و تحلیل گنجاندن. تجزیه و تحلیل ترکیبی دو مرحله ای حدود 1 دقیقه طول می کشد. تجزیه و تحلیل بیش از 30 نمونه در ساعت امکان پذیر است.
بدون هزینه و زمان اضافی برای عملیات. عملیات تهیه ، نگهداری و سرویس نمونه همانند سازهای استاندارد OES است.
سرعت بالای روشهای تجزیه و تحلیل SSA آنها را برای کنترل ترکیبات در حین تولید منحصر به فرد می کند. اجرای آنها در زمینه های دیگر نیز می تواند بسیار سودمند و ساده باشد: غربالگری سریع تحقیق ، احراز صلاحیت کالاهای فلزی ورودی و کنترل شمول در کالاهای آماده یا نیمه تمام. پیشرفته ترین روش ها تا به امروز اجازه می دهد: OES روشهای فوق سریع مجاز کردن خصوصیات گنجاندن در طول تولید فولاد را فراهم می کند

مواد افزودنی فلزی در ساخت: تکنیک ها و نگرانی ها
اندازه گیری اندازه (توزیع) کمی برای انواع مختلف اجزا
تعیین کمی اکسیژن در فلزات از بین رفته تا چند ppm.
درباره این روشهای منحصر به فرد برای توصیف سریع درگیری بیشتر بیاموزید. OES روشهای فوق سریع مجاز کردن خصوصیات گنجاندن در طول تولید فولاد را فراهم می کند





:: برچسب‌ها: OES روشهای فوق سریع مجاز کردن خصوصیات گنجاندن در طول تولید فولاد را فراهم می کند ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: