مقایسه لوله های پی وی سی 40 و 80
نوشته شده توسط : مسعود

اگر در حال خرید و فروش پی وی سی بوده اید ، اصطلاح "برنامه" را شنیده اید. علیرغم عنوان فریبنده آن ، این برنامه برای حل مشکلات زمانبندی چیزی برای تلاش ندارد. برنامه یک لوله PVC با ضخامت دیواره های آن ارتباط دارد. یکی از مواردی که ممکن است به آن توجه کرده باشید این است که لوله 80 برنامه کمی هزینه بیشتری نسبت به برنامه 40 دارد. مقایسه لوله های پی وی سی 40 و 80

 

 

اگرچه قطر سطح یک لوله برنامه 80 و یک برنامه 40 لوله یکسان است ، 80 لوله دارای دیواره های ضخیم تر است. این استاندارد لوله اندازه گیری از الزام داشتن یک سیستم جهانی مربوط به PVC حاصل شده است.

 

از آنجا که ضخامت های مختلف دیواره در چندین موقعیت مفید است ، ASTM (انجمن آزمایش و مواد آمریکایی) با برنامه 40 و 80 سیستم طبقه بندی و تمایز این دو نوع رایج را ارائه داد.

 

برنامه 40 PVC در مقابل برنامه 80 PVC

منظورتان از برنامه 40 پی وی سی چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، جدول زمانی اصطلاحی است که برای اشاره به ضخامت لوله PVC استفاده می شود. هرچه برنامه بالاتر باشد ضخامت لوله نیز بیشتر است. مقایسه لوله های پی وی سی 40 و 80

 

 

در این حالت ، جدول 40 به لوله PVC است که 0.154 اینچ ضخامت دارد. این یک لوله پی وی سی متداول است که برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شود.

 

لوله PVC Schedule 40 عمدتاً برای کاربردهای تخلیه و فشار پایین جریان آب استفاده می شود.

 

این لوله PVC می تواند تا دمای 140 درجه فارنهایت را تحمل کند. طول لوله ها به صورت استاندارد 10 یا 20 اینچ در دسترس است.

 

لوله PVC برنامه 40 در انتهای ساده یا انتهای شکم دار وجود دارد که برای نصب نیازی به اتصال نیست. اندازه لوله ها از قطر ½ ”تا 24” است.

 

نصب آسان و کاربردهای زیاد فقط دو مزیت مهم لوله PVC است. برنامه 40 لوله پی وی سی برای رسیدگی به کاربردهای فشار مایع و همچنین بسیاری از مواد شیمیایی و خورنده طراحی شده است.

 مقایسه لوله های پی وی سی 40 و 80

 

عموماً توصیه می شود هنگام نصب لوله فشار 40 برنامه ای از پرایمر مقاوم و محکم و سیمان استفاده کنید.

 

چسب پی وی سی مجموعه متوسط ​​متوسط ​​برای اندازه های قطر تا 12 اینچ پیشنهاد می شود. هنگام چسباندن لوله بیش از 12 اینچ ، باید از چسب آهسته استفاده کنید زیرا می تواند زمان کافی برای انجام محکم و مطمئن اتصالات را فراهم کند.

 

برنامه 40 لوله پی وی سی به ASTM D 1784 چسبیده و ANSI ، NSF 61 برای سرویس آب آشامیدنی تأیید شده است.

 

منظورتان از پی وی سی برنامه 80 چیست

برنامه 40 PVC در مقابل برنامه 80 PVC

جدول 80 لوله پی وی سی نشان دهنده لوله پی وی سی از ضخامت دیواره استاندارد است. ضخامت دیواره مسئول فشار فشار لوله است.

 

برنامه 80 لوله PVC برای حداقل 200 psi در 73 درجه فارنهایت درجه بندی شده است. این غالباً کاملاً بالاتر از psi 65 است که در سیستم های استاندارد آب وجود دارد. همچنین در لوله پی وی سی برنامه 40 بسیار بالاتر از استاندارد درجه بندی 140 psi است. اما این 370 psi لوله برنامه 120 است.

 

برنامه PVC 80 برای چه کاری استفاده می شود؟

از آنجا که برنامه PVC 80 ممکن است لوله ضخیم تری باشد ، معمولاً برای کاربردهایی استفاده می شود که ماهیت تجاری یا صنعتی دارند. این برنامه های با تقاضای بیشتر معمولاً به لوله کشی احتیاج دارند که باعث فشارهای زیاد و محیط های سخت می شوند.

 

با این قابلیت تخصصی ، از لوله برنامه PVC 80 معمولاً در شرایطی استفاده می شود که آب زیر متوسط ​​تا زیاد باشد. PVC ماده ای مقاوم در برابر خوردگی است و همچنین از انواع مواد شیمیایی مصون است. مقایسه لوله های پی وی سی 40 و 80

 

 

بر خلاف لوله فلزی ، PVC زنگ نمی زند ، گودال یا مقیاس نمی شود. داخل لوله صاف باقی مانده است ، و اجازه می دهد جریان بدون مانع از داخل رسانه وجود داشته باشد.

 

چند مورد استفاده معمول از برنامه PVC 80 شامل: مدیریت فاضلاب ، مواد شیمیایی است

 

فرآوری و استفاده در کارخانه های تولیدی.

 

تفاوت بین برنامه 40PVC در مقابل برنامه 80 PVC

پنج تفاوت اساسی بین 40PVC و برنامه 80PVC وجود دارد. اینها هستند؛ مقایسه لوله های پی وی سی 40 و 80

 

 

-ضخامت دیواره

 

-قطر داخلی

 

-فشار مایع

 

-رنگ

 

-استفاده ها / برنامه ها

 

بیایید هر یک از این پارامترها را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

 

1. ضخامت دیوار

ضخامت دیوار پی وی سی

این عامل اصلی است که باعث تمایز برنامه 80 در مقابل برنامه 40 PVC می شود. برنامه 80 به گونه ای طراحی شده است که دارای دیواره ضخیم تری نسبت به برنامه 40 است. این به طور خودکار به این معنی است که از استحکام بیشتری برخوردار است و می تواند فشار بیشتری نسبت به برنامه 40 یا هر لوله دیگری که زیر برنامه 80 است را تحمل کند.

 

کاملا جالب است که برنامه 80 می تواند دارای قطر کوچکتر با دیواره ضخیم تر باشد. دلیل اصلی این مسئله ضخامت برنامه 80 در داخل است و در خارج نیست.

 

بنابراین ، وقتی ضخامت پی وی سی به نظر می رسد ، نباید تعجب کنید اما به نظر می رسد کوچک است. مقایسه لوله های پی وی سی 40 و 80

 

 

2. فشار آب

هرچه دیواره ضخیم تر باشد ، فشار آن بیشتر می شود. این به طور مستقیم نشان می دهد که برنامه 80 PVC می تواند فشار بیشتری نسبت به برنامه 40 PVC داشته باشد.

 

از برنامه 40 و 80 از PVC به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود. هر کدام از آنها در چندین برنامه کاربردی مزایای خود را دارند. لوله 40 برنامه دارای دیواره های نازک تری است ، بنابراین بهترین کار برای استفاده در فشار آب نسبتاً کم است.

 

لوله 80 برنامه دارای دیواره های ضخیم تری است و در موقعیتی قرار دارد که PSI بالاتر (پوند بر اینچ مربع) را نشان می دهد. این امر آن را برای کاربردهای صنعتی و شیمیایی ایده آل می کند. مقایسه لوله های پی وی سی 40 و 80

 

 

برای اینکه تصویر واضح تری از تفاوت ابعاد داشته باشید ، برنامه 1 ”4

 




:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: