مقدمه ای بر ساخت فلز
نوشته شده توسط : مسعود

 

کارگر جوشکاری قطعه کار فلزی

فلزات دارای خواص منحصر به فردی هستند که در انواع دیگر مواد اولیه یافت نمی شوند. به عنوان مثال ، بیشتر فلزات سخت و محکم هستند. بسته به نوع خاص آنها همچنین می توانند انعطاف پذیر یا شکل پذیر باشند. برای اینکه یک شرکت تولیدی بتواند از فلز چیزی بسازد ، باید ساخت آن را انجام دهد. در این پست مقدمه ای در مورد ساخت فلز و فرآیندهای مربوط به آن ارائه شده است. مقدمه ای بر ساخت فلز

 

 

ساخت فلز چیست؟

ساخت فلز شامل فرایندهایی است که برای تولید محصولات ، اجزا و سازه ها از فلزات خام استفاده می شود. موارد یا موارد ایجاد شده توسط این فرآیندها اغلب به عنوان ساختگی شناخته می شوند. شرکت های تولیدی ساخت فلزات را با استفاده از ترکیبی از فرایندهای دستی و خودکار انجام می دهند. با این فرآیندها ، آنها فلزات خام را به موارد فلزی تبدیل می کنند ، که به ساختگی معروف هستند.

 

فرایندهای برش

فرآیندهای برش وجود دارد که در ساخت فلز استفاده می شود. فرایندهای برش شامل جدا کردن یک قطعه کار فلزی - به طور جزئی یا کامل - به دو یا چند بخش است. قیچی یک فرایند معمول برش است که در ساخت فلز استفاده می شود. با استفاده از برش تمساح یا برش نیمکت ، یک کارگر می تواند برش تمیز و مستقیم را از طریق قطعه کار فلزی انجام دهد.

 

مشعل همچنین یک فرایند برش محسوب می شود زیرا ، مانند برش ، می تواند یک قطعه کار فلزی را جدا کند. مشعل در ساخت فلز را می توان با استفاده از مشعل اکسی یا پلاسما و همچنین برش لیزری انجام داد. مقدمه ای بر ساخت فلز

 

 

فرآیندهای خمش

علاوه بر برش ، فرآیندهای خمشی نیز وجود دارد که در ساخت فلز استفاده می شود. خم شدن شامل جداسازی فیزیکی یک قطعه کار فلزی نیست. بلکه از آن برای دستکاری شکل قطعه کار فلزی استفاده می شود.

 

خم شدن اغلب با استفاده از چکش انجام می شود. چکش ها دارای یک سر پهن و صاف هستند که امکان تغییر شکل یک قطعه کار فلزی را فراهم می کند. برخی از چکش ها دستی هستند ، در حالی که برخی دیگر به دستگاه متصل می شوند. نوع دوم که به چکش برقی معروف است ، قادر است نیروی بیشتری نسبت به نوع قبلی اعمال کند. خم شدن نیز می تواند با استفاده از ترمز پرس حاصل شود. پرس ترمز نوعی دستگاه است که به طور خاص برای خم شدن قطعه های فلزی ، مانند ورق فلز استفاده می شود.

 

فرآیندهای مونتاژ

ساخت فلز نیز از فرآیندهای مونتاژ تشکیل شده است. فرایندهای مونتاژ برای پیوند دادن دو یا چند قطعه فلزی طراحی شده اند. جوشکاری یکی از متداول ترین انواع فرایندهای مونتاژ است. این شامل قرار گرفتن در معرض حرارت قطعه های فلزی است تا ذوب شوند و با هم ترکیب شوند. مقدمه ای بر ساخت فلز

 

 

برخی از قطعات کار فلزی با استفاده از پرچ مونتاژ می شوند. پرچ نوعی بست است که به شکل پیچ و مهره است. گرچه پیچ و مهره ها شافت رزوه ای دارند ، اما پرچ ها شافت صاف دارند.

 

برای این پست برچسبی وجود ندارد.

 




:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: