بررسی اجمالی Base Plate و Anchor Rod
نوشته شده توسط : مسعود

بررسی اجمالی Base Plate و Anchor Rod

 

ASDIP STEEL شامل طراحی صفحه پایه ستون و همچنین سیستم لنگرگاه به تکیه گاه بتونی است که بر اساس کتابچه راهنمای طراحی شماره 1 AISC ، کتاب درسی "طراحی سازه های جوش داده شده" Blodgett و کد ACI 318 ساخته شده است. بررسی اجمالی Base Plate و Anchor Rod در این مقاله پیشینه مهندسی در مورد فلسفه طراحی فعلی صفحات پایه ستون و میله های لنگر ارائه شده است.

 

صفحات پایه عناصر ساختاری در انتهای ستون ها هستند تا بار متمرکز را روی یک ناحیه پشتی بزرگتر پخش کنند ، به طوری که تنش های تحمل در زیر حد قابل قبول باشد. بسته به نوع قاب که ستون متعلق به آن است ، صفحه پایه ممکن است تحت فشار قرار بگیرد ، تنش ، خم شدن و برش. در عمل ، بیشتر ستون ها مقطع W هستند که در معرض فشرده سازی ، برشی و خم شدن در مورد محور قوی قرار دارند ، اما ستون های HSS تحت خمش دو محوره نیز متداول هستند. بررسی اجمالی Base Plate و Anchor Rod

 

هندسه صفحه پایه

سازگاری کرنش. از چه نظریه ای استفاده کنیم؟

برای طراحی صفحه پایه دو تئوری اصلی وجود دارد: یکی مبتنی بر راهنماهای طراحی شماره 1 AISC و فرض بر این است که صفحه پایه انعطاف پذیر است ، بنابراین سازگاری کرنش نادیده گرفته می شود. این تئوری معادلات را برای دو مورد فراهم می کند: هنگامی که مرکز انرژی <L / 6 ، و هنگامی که e> L / 6. انتقال بین این دو مورد صاف نبوده و ممکن است نتایج بسیار متفاوت برای خارج از مرزها در خط مرزی دو مورد کاملاً متفاوت باشد.

 

نظریه دوم مبتنی بر کتاب درسی بلودت است و فرض می کند که صفحه سفت و سخت است و بنابراین بخش های هواپیما پس از خم شدن به صورت هواپیما باقی می مانند ، بنابراین سازگاری کرنش اعمال می شود. این نظریه معادلات ثابت برای هر مقادیر غیر عادی ، همانطور که در نمودارهای زیر نشان داده شده است ، فراهم می کند. بررسی اجمالی Base Plate و Anchor Rod توجه داشته باشید که تغییرات ناگهانی در تنش میله و ضخامت صفحه به روش AISC برای وسایل جانبی در نزدیکی هسته وجود دارد. به نظر می رسد که معادلات رویکرد AISC برای تولید نتایج مداوم برای هر گونه غیرمتعارف باید اصلاح شود. ASDIP STEEL محاسبات را در هر دو نظریه انجام می دهد.

 

برای ستون های فشرده سازی که در معرض لحظه های کوچک قرار دارند ، هیچ گونه تنشی در میله های لنگر وجود ندارد ، بنابراین هدف این است که فشار تحمل بتونی را در حد قابل قبول نگه دارید ، همانطور که در تصویر سمت چپ نشان داده شده است. در این حالت حداکثر لحظه صفحه با فشار بلبرینگ که به سمت بالا روی قسمت کناری صفحه قرار می گیرد تولید می شود. برای صفحه هایی که دارای کانسیلرهای کوچک هستند حداکثر لحظه صفحه بین فلنج های ستون W رخ می دهد.

 

با افزایش لحظه اعمال شده ، فقط بخشی از صفحه تحت فشار قرار می گیرد و میله های لنگر برای حفظ تعادل ایستا تنش مورد نیاز را فراهم می کند ، همانطور که در تصویر درست زیر نشان داده شده است. بررسی اجمالی Base Plate و Anchor Rod در این حالت حداکثر لحظه صفحه با بدترین حالت ایجاد می شود) فشار تحمل به سمت بالا در قسمت طناب صفحه ، یا ب) نیروی تنشی که در ناحیه مؤثر 45 درجه تا قسمت ستون عمل می کند.

 

پس از مشخص شدن لحظه طراحی ، ضخامت صفحه بر این اساس محاسبه می شود. افزایش ضخامت صفحه از 1/4 "(6 میلی متر) ، و افزایش اندازه صفحه 1" (25 میلی متر) معمولی است. یک پد گروت به طور معمول برای صاف کردن صفحه روی پایه بتنی مشخص شده است.

 




:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: