انواع میلگردها کاربردها و مشخصات
نوشته شده توسط : مسعود

انواع میلگردها  کاربردها و مشخصات

از میله های فولادی تقویت کننده برای کمک به مقاومت بتن در برابر نیروهای کششی استفاده می شود. بتن از نظر ماهیت به اندازه کافی در برابر نیروهای فشاری مقاوم است ، اگرچه نیروهای کششی می توانند بتن را ترک دهند. انواع میلگردها  کاربردها و مشخصات  میلگردهای تغییر شکل یافته روی فولاد تقویت کننده از سال 1968 به عنوان یک استاندارد مورد نیاز قرار گرفتند ، با این حال ، میلگردهای ساده نیز در شرایطی استفاده می شود که انتظار می رود فولاد تقویت کننده به طور معمول در روسازی بزرگراه ها و در پل های سگمنتال نصب شود.

 

الگوی تغییر شکل یافته روی میلگرد به چسبیدن بتن به سطح فولاد تقویت کننده کمک می کند. الگوی یک میله تغییر شکل داده نشده است ، با این حال ، فاصله و ارتفاع "دست اندازها" تنظیم می شود.

 

میلگرد: تقویت مشخصات میله فولادی

میله های تقویت شده با استفاده از مواد فلزی مختلف نورد گرم هستند. بیشتر میلگردها از سطلهای جدید فولادی نورد می شوند ، در حالی که دیگران از بقایای فولاد یا ریل راه آهن نورد می شوند. میلگردها باید دارای نوعی شناسایی باشند که می تواند برای شناسایی آسیاب تولید شده از نوار فولادی تقویت کننده استفاده شود.

 

ASTM (انجمن آزمایش و مواد آمریكا) حكم شناسایی استانداردی را ایجاد كرده است كه همه نوارها باید مطابق آن باشند:

 

شماره ای که اندازه نوار را مشخص می کند.

نوع نماد فولاد. به عنوان مثال ، میله از شمش جدید ، "W" برای فولاد قابل جوش (ASTM A-706) ، A برای محور (M 322 / ASTM 966) و غیره نورد شده است.

شناسایی درجه میلگرد ، یا 60 یا 75 ، یا متریک 420 یا 520. این درجه قدرت عملکرد میلگرد را نشان می دهد. انواع میلگردها  کاربردها و مشخصات نمادی از سازنده ای که میله را نورد کرده است. این معمولاً یک حرف یا یک نماد ساده است.

میله های فولادی تقویت شده با مقاومت کمتر تنها سه علامت دارد که آسیاب تولید شده میله ، اندازه میلگرد و نوع فولاد مورد استفاده را مشخص می کند. فولاد تقویت شده با استحکام بالا از یک سیستم خط مداوم برای نشان دادن درجه فولاد استفاده می کند.

 

اگر میلگرد شامل دو خط باشد ، این نشان می دهد كه میلگرد به 75000 میله psi چرخانده شده است ، اما اگر یك خط وجود داشته باشد ، نوار 60،000 psi را نشان می دهد.

 

5 نوع میلگرد

پارچه سیم جوش داده شده - پارچه سیم جوش داده شده از مجموعه ای از سیم های فولادی ساخته شده است که در زاویه های راست مرتب شده اند و در تمام گذرگاه های سیم های فولادی جوش داده می شوند. پارچه سیم جوش داده شده ، همچنین به عنوان WWF شناخته می شود ، می توان در صفحات اسلب روی زمین ، جایی که زمین به خوبی فشرده شده است ، استفاده کرد. از پارچه های سیم جوش داده شده سنگین تر می توان در دیوارها و اسلب های کف سازه ای استفاده کرد. انواع میلگردها  کاربردها و مشخصات این مورد معمولاً در سنگفرش های جاده ها ، آبریزهای جعبه ای و سازه های زهکشی و کانال های کوچک بتونی استفاده می شود.

میله های تقویت کننده ورق و فلز - از آرماتور ورق فلز معمولاً در صفحات کف ، پله ها و ساخت سقف استفاده می شود. تقویت کننده ورق فلز از تکه های فولادی ورق بازپخت شده تشکیل شده است که در عمق هایی با عمق 1/16 اینچ خمیده شده اند و سوراخ هایی با فاصله منظم منفجر می شوند.

میلگردهای از جنس استنلس استیل - فولاد ضد زنگ می تواند به عنوان نوار فولادی تقویت کننده جایگزین با تقویت فولاد کربن استفاده شود. استفاده از میله های تقویت کننده فولاد ضد زنگ باعث ایجاد خوردگی گالوانیک نمی شود و می تواند یک راه حل مقرون به صرفه در مناطقی باشد که مشکلی برای خوردگی دارند و یا تعمیر آنها دشوار و گران است. حداقل 8 برابر بیشتر از میلگردهای روکش اپوکسی هزینه خواهند داشت. انواع میلگردها  کاربردها و مشخصات

مش فلزی یا سیم منبسط شده - تقویت کننده مش یا سیم مشبک نیز یکی دیگر از محصولات تقویت کننده خوب برای بتن است. فلز منبسط شده با برش ورق فولادی در خطوط موازی و منبسط شده برای ایجاد شکل الماس یا مربع شکل بین هر برش ساخته می شود. از فلز منبسط شده معمولاً در مناطقی که ضخامت قابل توجهی از گچ مورد نیاز است یا ساخت بتن سبک تقویت شده استفاده می شود. از تقویت کننده مش سیم می توان در پیاده روها ، لنت های کوچک بتونی یا سطوح قابل پیاده روی استفاده کرد که بارهای زنده و بار زیادی را دریافت نمی کنند.

میلگردهای روکش اپوکسی - میلگردهای روکش اپوکسی گران هستند و در مناطقی مورد استفاده قرار می گیرند که یا در تماس با آب نمک خواهند بود و یا در آنجا مشکل خوردگی وجود دارد. تنها مشکل این است که گاهی اوقات پوشش می تواند بسیار ظریف باشد و این ، بنابراین مطمئن شوید که آن میله ها را از یک منبع معتبر سفارش دهید.

میلگرد قیمت و هزینه

هزینه میلگرد را می توان به ازای هر فوت یا هر تن برآورد کرد. یک عدد خوب که می توانید بسته به اندازه و نوع میلگرد ، از هر پا 0.85 دلار و بالاتر باشد. در هنگام خرید هر تن ، می توانید حدود 150 میلگرد # 4 به طول 20 فوت و 96 میلگرد بدست آورید و این بهترین روش برای خرید میلگرد است زیرا بهترین قیمت را برای شما به ارمغان می آورد انواع میلگردها  کاربردها و مشخصات  هزینه فولاد از ماه به ماه و حتی روزانه متفاوت است ، بنابراین برای قیمت گذاری بهتر حتما قبل از زمان قیمت را قفل کنید. هزینه یک تن فولاد می تواند در حدود 650 دلار باشد ، بنابراین مطمئن شوید که با قیمت دقیق تر با تهیه کننده خود تماس بگیرید.

 




:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: