نوشته شده توسط : مسعود

بررسی اجمالی Base Plate و Anchor Rod

 

ASDIP STEEL شامل طراحی صفحه پایه ستون و همچنین سیستم لنگرگاه به تکیه گاه بتونی است که بر اساس کتابچه راهنمای طراحی شماره 1 AISC ، کتاب درسی "طراحی سازه های جوش داده شده" Blodgett و کد ACI 318 ساخته شده است. بررسی اجمالی Base Plate و Anchor Rod در این مقاله پیشینه مهندسی در مورد فلسفه طراحی فعلی صفحات پایه ستون و میله های لنگر ارائه شده است.

 

صفحات پایه عناصر ساختاری در انتهای ستون ها هستند تا بار متمرکز را روی یک ناحیه پشتی بزرگتر پخش کنند ، به طوری که تنش های تحمل در زیر حد قابل قبول باشد. بسته به نوع قاب که ستون متعلق به آن است ، صفحه پایه ممکن است تحت فشار قرار بگیرد ، تنش ، خم شدن و برش. در عمل ، بیشتر ستون ها مقطع W هستند که در معرض فشرده سازی ، برشی و خم شدن در مورد محور قوی قرار دارند ، اما ستون های HSS تحت خمش دو محوره نیز متداول هستند. بررسی اجمالی Base Plate و Anchor Rod

 

هندسه صفحه پایه

سازگاری کرنش. از چه نظریه ای استفاده کنیم؟

برای طراحی صفحه پایه دو تئوری اصلی وجود دارد: یکی مبتنی بر راهنماهای طراحی شماره 1 AISC و فرض بر این است که صفحه پایه انعطاف پذیر است ، بنابراین سازگاری کرنش نادیده گرفته می شود. این تئوری معادلات را برای دو مورد فراهم می کند: هنگامی که مرکز انرژی <L / 6 ، و هنگامی که e> L / 6. انتقال بین این دو مورد صاف نبوده و ممکن است نتایج بسیار متفاوت برای خارج از مرزها در خط مرزی دو مورد کاملاً متفاوت باشد.

 

نظریه دوم مبتنی بر کتاب درسی بلودت است و فرض می کند که صفحه سفت و سخت است و بنابراین بخش های هواپیما پس از خم شدن به صورت هواپیما باقی می مانند ، بنابراین سازگاری کرنش اعمال می شود. این نظریه معادلات ثابت برای هر مقادیر غیر عادی ، همانطور که در نمودارهای زیر نشان داده شده است ، فراهم می کند. بررسی اجمالی Base Plate و Anchor Rod توجه داشته باشید که تغییرات ناگهانی در تنش میله و ضخامت صفحه به روش AISC برای وسایل جانبی در نزدیکی هسته وجود دارد. به نظر می رسد که معادلات رویکرد AISC برای تولید نتایج مداوم برای هر گونه غیرمتعارف باید اصلاح شود. ASDIP STEEL محاسبات را در هر دو نظریه انجام می دهد.

 

برای ستون های فشرده سازی که در معرض لحظه های کوچک قرار دارند ، هیچ گونه تنشی در میله های لنگر وجود ندارد ، بنابراین هدف این است که فشار تحمل بتونی را در حد قابل قبول نگه دارید ، همانطور که در تصویر سمت چپ نشان داده شده است. در این حالت حداکثر لحظه صفحه با فشار بلبرینگ که به سمت بالا روی قسمت کناری صفحه قرار می گیرد تولید می شود. برای صفحه هایی که دارای کانسیلرهای کوچک هستند حداکثر لحظه صفحه بین فلنج های ستون W رخ می دهد.

 

با افزایش لحظه اعمال شده ، فقط بخشی از صفحه تحت فشار قرار می گیرد و میله های لنگر برای حفظ تعادل ایستا تنش مورد نیاز را فراهم می کند ، همانطور که در تصویر درست زیر نشان داده شده است. بررسی اجمالی Base Plate و Anchor Rod در این حالت حداکثر لحظه صفحه با بدترین حالت ایجاد می شود) فشار تحمل به سمت بالا در قسمت طناب صفحه ، یا ب) نیروی تنشی که در ناحیه مؤثر 45 درجه تا قسمت ستون عمل می کند.

 

پس از مشخص شدن لحظه طراحی ، ضخامت صفحه بر این اساس محاسبه می شود. افزایش ضخامت صفحه از 1/4 "(6 میلی متر) ، و افزایش اندازه صفحه 1" (25 میلی متر) معمولی است. یک پد گروت به طور معمول برای صاف کردن صفحه روی پایه بتنی مشخص شده است.

 


:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

لوله های فولادی گالوانیزه ، روکشدار و بدون پوشش

لوله های فولادی گالوانیزه ، روکشدار و بدون پوشش یکی از پرکاربردترین مواد روی زمین ، فولاد استحکام فوق العاده ، مقاومت و دوام بالایی را ارائه می دهد. لوله های فولادی یک راه حل همه کاره و مقرون به صرفه برای طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله:

ساخت و ساز و معماری

لوله کشی آب / فاضلاب

سیستم های خط لوله

خطوط انتقال گاز و سیال

تولید تجهیزات صنعتی

فرآوری نفت و گاز

لوله های فولادی گالوانیزه در مقابل لوله های فولادی سیاه

لوله های فولادی گالوانیزه دارای یک پوشش روی محافظ است که به جلوگیری از خوردگی ، زنگ زدگی و ایجاد رسوبات معدنی کمک می کند و از این طریق طول عمر لوله را افزایش می دهد. لوله های فولادی گالوانیزه بیشتر در لوله کشی و سایر کاربردهای آبرسانی استفاده می شود.

 

لوله فولادی سیاه دارای یک رنگ مشکی تمام عیار است. معمولاً به دلیل مقاومت در برابر حرارت زیاد ، در سیستم های آب پاش آتش استفاده می شود. لوله فولادی سیاه همچنین برای سایر کاربردهای انتقال آب از جمله آب آشامیدنی و همچنین در خطوط گاز محبوب است. لوله های فولادی گالوانیزه ، روکشدار و بدون پوشش

لوله های فولادی گالوانیزه

لوله های فولادی گالوانیزه برای محافظت از لوله ها در برابر خوردگی در محیط های مرطوب به یک پوشش محافظ روی فرو رفته اند. علاوه بر این ، لوله های گالوانیزه جایگزین کمتری برای فولاد برای دستیابی به حفاظت بدون زنگ زدگی تا 30 سال است ، در حالی که مقاومت قابل مقایسه ای را با یک پوشش سطح بادوام حفظ می کند. لوله های فولادی گالوانیزه ، روکشدار و بدون پوشش

 

کاربردهای لوله های فولادی گالوانیزه

لوله های فولادی گالوانیزه در انواع مختلفی از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد ، از جمله:

جعل عمومی

ساخت

تعمیرات

قاب ها

تریلر

و بیشتر

لوله های فولادی با روکش سیاه

لوله فولادی سیاه حاوی یک پوشش اکسید آهن تیره رنگ روی سطح آن است و برای کاربردهایی که نیازی به محافظت از گالوانیزه ندارند استفاده می شود. لوله فولادی سیاه در درجه اول برای حمل و نقل آب و گاز در مناطق روستایی و شهری و برای مجاری که از سیم کشی برق محافظت می کنند و برای تهیه بخار و هوا با فشار بالا استفاده می شود. لوله های فولادی گالوانیزه ، روکشدار و بدون پوشش

برنامه های لوله سیاه

لوله فولادی سیاه در انواع مختلفی از کاربردهای صنعتی استفاده می شود ، از جمله:

حمل و نقل آب و گاز

چاه آب

سیستم فاضلاب

و بیشتر

منبع شماره 1 شما برای لوله های فولادی

فروشگاه فلزی صنعتی موجودی عظیمی از لوله های فولادی را در خود جای داده است که انواع آلیاژ در اندازه ها و طول های استاندارد موجود است. در صورت لزوم ، ما می توانیم لوله های فولادی برش خورده را نیز تهیه کنیم تا نیازهای دقیق شما را برآورده سازیم. لوله های فولادی گالوانیزه ، روکشدار و بدون پوشش

یکی از پرکاربردترین مواد روی زمین ، فولاد استحکام فوق العاده ای ، چقرمگی و ماندگاری را فراهم می کند. لوله های فولادی یک راه حل همه کاره و مقرون به صرفه برای طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله:

ساخت و ساز و معماری

لوله کشی آب / فاضلاب

سیستم های خط لوله

خطوط انتقال گاز و سیال

تولید تجهیزات صنعتی

فرآوری نفت و گاز

موجودی ما را در بالا مشاهده کنید تا لوله استیل مورد نیاز خود را پیدا کنید ، یا از فیلترهای سمت چپ استفاده کنید تا جستجوی خود را محدود کنید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید ما همچنین لوله آلومینیومی ، لوله از جنس استنلس استیل و لوله / لوله برنجی را ذخیره می کنیم. لوله های فولادی گالوانیزه ، روکشدار و بدون پوشش

سبک های لوله ای فولادی

تامین فلزات صنعتی لوله فولادی مورد نیاز شما را دارد. ما محصولات لوله ای از جنس استنلس استیل را در طیف وسیعی از قطرها و طول های استاندارد و همچنین خدمات با طول به شما ارائه می دهیم تا لوله ای از جنس استنلس است که پاسخگوی نیازهای خاص شما باشد. موجودی لوله های فولادی شامل موارد زیر است:

آلیاژ

لوله های فولادی گالوانیزه

لوله های فولادی سیاه

لوله های فولادی گالوانیزه با نخ و جفت شده

لوله فولادی بدون پوشش

لوله های فولادی بدون پوشش درجه B

لوله های فولادی

گزینه های لوله های فولادی

اندازه

1/4 "

3/8 "

1/2 "

3/4 "

1 "

1-1 / 4 "

1-1 / 2 "

2 "

2-1 / 2 "

3 "

3-1 / 2 "

4 "

5 "

6 "

طول

7 '

21 '

طول برش سفارشی

لوله های فولادی گالوانیزه در مقابل لوله های فولادی سیاه

لوله های فولادی گالوانیزه دارای یک پوشش روی محافظ است که به جلوگیری از خوردگی ، زنگ زدگی و ایجاد رسوبات معدنی کمک می کند و از این طریق طول عمر لوله را افزایش می دهد. لوله های فولادی گالوانیزه بیشتر در لوله کشی و سایر کاربردهای آبرسانی استفاده می شود. لوله های فولادی گالوانیزه ، روکشدار و بدون پوشش

 

لوله فولادی سیاه دارای یک رنگ مشکی تمام عیار است. معمولاً به دلیل مقاومت در برابر حرارت زیاد ، در سیستم های آب پاش آتش استفاده می شود. لوله فولادی سیاه همچنین برای سایر کاربردهای انتقال آب از جمله آب آشامیدنی و همچنین در خطوط گاز محبوب است.

برای تهیه لوله های فولادی مورد نیاز خود با تامین فلز صنعتی تماس بگیرید برای بررسی موجودی لوله های فولادی با هر یک از شش مکان ما در کالیفرنیا و آریزونا متوقف شوید.

برای درخواست خود درخواست قیمت نقل قول کنید یا با لوله های فلزی با کیفیت بالا تماس بگیرید

 


:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

صفر تا صد ساختمان سازی

 


عده ای از مردمان در یک منزل معاش مینمایند و هیچ وقت به پروسه ساختمان سازی آن احتمالا فکرنکنند وندانند چه مراحلی را می گذراند تا به منزل ای گرم و امن تبدیل شود . صفر تا صد ساختمان سازی ولی مالکان زمین میدانند که چقدر این فرآیند ساختمان سازی مشقت بار است و اکثر وقت ها هراس و استرس مختص خودش را دارااست . ما شما‌را با این دشواری ها و از صفر تا صد ساختمان سازی آشنا میکنیم .


تخریب و ساخت و ساز ساختمان

 

در بالا می بایست زمینی که می خواهید در آن یک ساختمان سازی فرمائید را معین نمایید و خصوصیت های آن را بررسی فرمایید و نقشه اول آن را پیاده سازی نمائید .
بعداز تصمیم گیری برای اجرای بنا پباده سازی شده می بایست مجوزهای واجب مثل صفر تا صد ساختمان سازی: پروانه ساخت گرفته شود که لازمه آن داشتن مدارک مالکیت و گواهی زمین و خصوصیات هویتی و نیز چنین انتخاب یک مهندس ناظر میباشد . و بعد از کسب جواز استارت به ساخت و ساز ساختمان فرمایید .

1 ) اصول گودبرداری برای ساختمان سازی



گود برداری , صفر تا صد ساختمان سازی

گودبرداری او‌لین تراز در ساختمان سازی است . که بوسیله مهندس بنا نقشه کشی شده‌است و تعداد طبقات و ارتفاع وعرض فوندانسیون در آن معلوم شده‌است .
پیش از آغاز پروژه ساختمان سازی اضطراری است مکان اجرای پروژه از دید جغرافیایی مهندسی شود و سپس بایستی آزمایش خاک به وسیله مهندس ناظر انجام گیرد . ادله انجام این آزمایش بررسی میزان سستی خاک محل ساخت و ساز ساختمان بوده , بعد از آن سپس خاکبرداری انجام می شود صفر تا صد ساختمان سازی. در طی روند خاکبرداری اضطراری است مصالحی از قبیل مصالح سست ریزشی و لغزشی از قبیل سنگ ریزه , قلوه سنگ , شن و ماسه و… را از محل پروژه گردآوری شود .
پس از خاکبرداری و مطلوب شدن بستر خاک , نوبت به گودبرداری می‌رسد . گودبرداری مشتمل بر حفر زمین با عمقی بیشتراز ۲ متر است که‌این فعالیت اکثر وقت ها توسط لودر و یا این که بیل مکانیکی و وسایلی دیگر انجام می‌گردد . متاع خاک , عمق گودبرداری , وجود یا این که عدم وجود آب های زیرزمینی از عواملی است که می بایست با دقت به آن‌ها از سپر پشت بند و حایل های حافظ استعمال شود . در اصل فرایند گودبرداری و پی کنی تا وصال به بستر مطلوب را اجرا می کنند . در‌حالتی که جزو زمین محل پروژه سنگی یا این که خاکی باشد ضروری است برای تولید بستری مطلوب زمین را یک دست نمایند . صفر تا صد ساختمان سازی
تراز پس از پی کنی بررسی استحکام زمین متبوع برای ساخت ساختمان میباشد که بایستی به وسیله مهندس بنا صورت پذیرد و در صورتیکه ضروری بود برای اطمینان از استحکام زمین یک یا این که دو سطر دیوار سنگی تولید شود .


2 ) آرماتور بندی و اسکلت بتونی

 

در ساختمان سازی اجرای میلگرد در بخش های متفاوت ساختمان استاندارد یگانه خویش را داراست . این اصول در گونه بنا هم متعدد است . برای مثال طریق آرماتوربندی استخر دارنده اصول و قوائد مختص خویش است . برای آرماتوربندی اسکلت بتنی و آن‌گاه آرماتورها را باطن قالب های فلزی قرار داده بعد بتنی ریزی را اجرا می نمایند . شیوه قرار گیری آرماتورها مختلف است و به ترتیب به اینگونه اجرا میشود :

میلگرد راستا ( آرماتورهای طولی و عرضی ) جهت ارتقاء ایستادگی کششی بتن , عمل می گردد .
میلگرد ادکا برای تحمل نیروی برشی و همینطور تحمل لنگرهای مثبت و منفی دو محل تکیه دادن تیر به فعالیت میروند . صفر تا صد ساختمان سازی
خاموت جهت تحمل نیروهای برشی و بسط ترک در بتن همینطور سد راه شدن از خارج زدن میلگردهای طولی در اثر کمان کردن میلگردها بکار می رود .
رکابی در دیوار های بتنی و برای حفظ مقاطع طولی و عمودی در بتن ریزی و دیوارهای بتنی
را برای اتصال بی نقص در بین مقاطع فولادی طولی و خاموت و برای ارتقاء پایداری برشی خاموت مورد استعمال میباشند .

 


:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

ناودانی چیست و چه کاربردی دارد

گل میخ چیست؟ کاربرد آن چیست؟ پروفیل ها به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. ناودانهای سرد دارای پروفایل هایی برای استفاده در صنعت و ساخت و ساز هستند. ناودانی چیست و چه کاربردی دارد انواع مختلف سنبله ها تولید می شوند که هر کدام دارای خصوصیات ، اندازه و وزن های مختلف هستند. بنابراین برنامه ها نیز متفاوت هستند. بطور کلی ، ناودانها به دو دسته مشبک و ساده تقسیم می شوند.مانند اکثر پروفایل ها ، ناودان ها در صنعت ساخت و ساز مانند تیرها ، ستون ها و خرپا ها مورد استفاده قرار می گیرند ، و از ناودان های کوچک نیز در ساخت کف چوب استفاده می شود.

استفاده دیگر برای گل میخ ها در نمای ساختمان است. سنبله های آلومینیومی نقش موثری در اجرای نمایهای زیربنایی مدرن دارند.

گل میخ ساده: گل میخ های ساده از ورق گرم ساخته شده اند و می توانند گرم یا گالوانیزه سرد باشند. اندازه تولید شامل 8،10،12،14،16 است. ارتفاع این محصول از 30 تا 400 میلی متر است. کاربردهای اصلی برای گل میخ های ساده در پل های باربری ، استفاده صنعتی و مهندسی مکانیک است.

مش اسپایک: این محصول همچنین از جنس فلز گرم است و روش گالوانیزه گرم یا سرد است. کاربردهای اصلی گل میخ شامل ساخت قفسه های فلزی جامد-نصب سنگ خشک-سازه های فلزی سبک.

سنبله LPG

گل میخ های LPG یا گل میخ های اروپایی یکی از پروفیل های گل میخ کشور است که وزن آن بیش از سایر گل میخ های موجود در بازار است. به طور کلی ، این نوع گل میخ های LPG یا بیشتر اروپایی ها از گل میخ LPG در پروژه های بزرگ یا پروژه های صنعتی با گل میخ ها باید از گل میخ استفاده کنند. سنبله های LPG یا اروپایی ضخیم تر هستند و بنابراین وزن بیشتری دارند. ناودانی چیست و چه کاربردی دارد

 تفاوت بین گل میخ های سبک و سنگین چیست؟

تفاوت شدید در گل میخ

بررسی تفاوت سنبله های سبک و سنبله های سنگین

تفاوت بین گل میخ های سبک و گل میخ های سنگین در این است که خریداران قبل از سفارش باید کاملاً از محصول آگاهی داشته باشند تا بتوانند انتخاب دقیق تری انجام دهند و در آخر انتخابی را انتخاب کنند که مناسب استفاده مورد نظرشان باشد. ناودانی چیست و چه کاربردی دارد دقیقاً چه تفاوتی بین این دو محصول وجود دارد ، چه کسی از آن استفاده می کند ، چه میزان هزینه دارد و جوانب مثبت و منفی هر یک از مواردی است که در بخش FAQ مشاهده می کنید ، بنابراین می توانید پاسخ را در انتهای مقاله بیابید. به آنها.

تفاوت بین گل میخ های سبک و گل میخ های سنگین چیست؟

همانطور که می دانید از ابزارهای مختلفی در ساخت و ساز و صنعت استفاده می شود و یکی از متداول ترین قطعات فلزی سنبله است. این محصول یک بخش فولادی باز و سازه U شکل و مشخصات صنعتی است. این محصول از مخلوط های قابل جابجایی ساخته شده از فولاد کربن ساخته شده است. سطح مقطع از یک بخش افقی و دو بال عمودی تشکیل شده است که به شکل U با گوشه های داخلی خم شده و به شکل مشبک ساده ارائه می شوند.

قیمت زاویه زهکشی

روش تولید تحقیق

این محصول به طور گسترده ای در جعبه های صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و در سه حالت تولید می شود:

تولید به روش رسانه ای

تولید پارچه

تولید توسط نورد گرم و سرد

گل میخ های مطبوعاتی توسط دستگاههای پرس مانند دستگاههای تولیدی و تولیدی شکل می گیرند. ناودانی چیست و چه کاربردی دارد

 شکل پارچه مانند لبه پارچه از خط تولید ناشی می شود ، بنابراین نیازی به فشار دادن محصول برای شکل گیری نیست. نوع سوم مدل های موبایل با درجه حرارت بالا و پایین است.

حتما بخوانید: آیا Aluzink همانند آبکاری روی است؟

جالب است بدانید که این محصولات بسته به نوع تحویل به دو دسته کلی تقسیم می شوند.

نوع ساده

نوع چشم

انواع ساده صنعتی و ساختمانی از ورق گالوانیزه گرم با استفاده از روش سرد یا گرم ساخته شده است. محصولات از این نوع در سایزهای مختلف 6.5 ، 8 ، 10 ، 12 ، 14 ، 18 ، 20 و 22 در دسترس هستند. ارتفاع محصول از 30 میلی متر تا 400 میلی متر است و در موارد مختلف (به عنوان مثال ساخت و سازه های باربری و ...) مورد استفاده قرار می گیرد. ناودانی چیست و چه کاربردی دارد نوع دوم مشبک نام دارد. نوع غربال همچنین از ورق گالوانیزه گرم و تحت شرایط دمای بالا و پایین ساخته شده است. محصولات این نوع در کاربردهای مختلفی از قبیل سازه های فلزی سبک ، نصب سنگ های خشک ، قفسه های سفت و سخت و فولادی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد

در مورد فن آوری مدرن حاصل از Studs (برنده ، برنده) اطلاعات کسب کنید.

ظهور این محصولات باعث شده تا علاوه بر کاربرد آنها در پروژه های ساختمانی ، مرمت ساختمان های معماری ، کاربردهای صنعتی از قبیل تجهیزات ساختمانی و پایه های ماشین ، فریم ها ، سازه های برون مرزی ، اسکلت کامیون و ... کاربردهای متنوعی نیز داشته باشد. ناودانی چیست و چه کاربردی دارد با این حال ، آنها از نظر وزن ، نوع و اندازه هرکدام متفاوت هستند. برخی سبک هستند و برخی دیگر سنگین هستند. وزن این محصول بر اساس جدول محاسبه خاصی تعیین می شود که در زیر می توانید مشاهده کنید.

تفاوت اصلی بین گل میخ های سبک و سنگین چیست؟

به طور کلی می توان گفت که این محصولات بسته به وزن و اندازه محصول به دو دسته کلی تقسیم می شوند.

 


:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

تیرآهن یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد در صنایع ساخت‌وساز است. تیرآهن‌ها انواع مختلفی دارند و در اندازه و مشخصات گوناگون جهت استفاده در قسمت‌های مختلف سازه و شرایط خاص، تولید می‌شوند. کارخانه‌ها و تولیدکنندگان زیادی در داخل و خارج کشور تیرآهن را در انواع سایز و استاندارد تولید می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم درباره تیرآهن 14 کرمانشاه، صحبت کنیم. با آهن‌آلات شکوهیان همراه باشید.

درباره کارخانه فولاد کرمانشاه

کارخانه فولاد کرمانشاه که با نام مجتمع جهان فولاد غرب نیز شناخته می‌شود، یکی از شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان تیرآهن کشور به شمار می‌رود. این کارخانه سال 82 تاسیس شد و اولین فاز آن در سال 87 به بهره‌برداری رسید. مجتمع فولاد کرمانشاه مجهز به فناوری‌ها و ماشین‌آلات جدید برای واحدهای تولیدی انواع تیرآهن، نبشی، ناودانی و ... است.

اکنون ظرفیت مجتمع جهان فولاد غربی چیزی بیش از 300 هزار تن در سال است. همانند کارخانه‌ها و تولیدکنندگان دیگر، در این کارخانه نیز نشان مخصوص بر روی تمام محصولات حک می‌شود.

تیرآهن

یکی از مقاطع فولادی با سطح مقطع مشابه یا I انگلیسی است. قسمت میانی آن را جان و دو لبه را بال تیرآهن می‌نامند. معمولاً تیرآهن را در اندازه‌های 8 تا 60 سانتی‌متر تولید می‌کنند این اندازه نشان‌دهنده ارتفاع جان تیرآهن است. از تیرآهن در ساخت خرپا، ستون، بیم، پل و... استفاده می‌شود. برای تولید تیرآهن در کارخانه‌ها از استاندارهای ملی و بین‌المللی پیروی می‌کنند. استانداردها مشخص می‌کنند که هر تیرآهن در چه وزن و ابعادی ساخته شود، چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چگونه و تحت چه فرایندی تولید شود.

تمام این موارد کیفیت و خصوصیات مکانیکی و شیمایی تیرآهن را مشخص می‌کند.

از مهم ترین و اساسی ترین مقاطع و مصالح ساختمانی که نیروهای برشی و خمشی و تنش های وارده بر سازه را تحمل می کنند، تیرآهن است. در سازه ها و ساختمان های مختلف از تیرآهن های مختلف در سایزهای گوناگون استفاده می شود. تیرآهن معمولی سایز 14 یکی از پر کاربردترین انواع است. همین سایز در نوع هاش و لانه زنبوری نیز تولید می شود.

تیرآهن سایز 14 طبق استانداردهای اروپایی ساخته می شود. طول این نوع تیرآهن معمولا 6 تا 12 متر است. کاربرد اصلی تیرآهن 14 در ساختمان سازی، در ستون، خرپا، نعل و برای پوشش سقف و پل است.

تیرآهن در سه نوع اصلی ساخته می‌شود:

1-    تیرآهن IPE طبق استاندارد ایران و اروپا

2-    تیرآهن INP طبق استاندارد چین و روسیه

3-    تیرآهن بال پهن یا هاش IPB

4-    تیرآهن لانه‌زنبوری CNP

این محصولات فولادی دارای مشخصات ظاهری مختلفی هستند. برای آشنایی کامل با انواع تیرآهن به قسمت مقالات سایت آهن‌آلات شکوهیان سر بزنید.

چرا تیرآهن 14 کرمانشاه

چه چیزی باعث مهم شدن این محصول شده است؟ چرا میزان جست‌وجوی تیرآهن 14 کرمانشاه زیاد است؟ مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول چیست؟ در چه مواردی بیشتر کاربرد دارد؟ با پاسخ دادن به این سؤالات می‌توان به دلیل اهمیت بالای این محصول پی برد.

سابقاً تیرآهن سایز 14 کارخانه کرمانشاه را در سه وزن 120، 130 و 140 کیلوگرمی تولید می‌کردند. به با نام تیرآهن سبک، متوسط و سنگین شناخته می‌شدند. اکنون مجتمع تولیدی جهان فولاد غرب، تیرآهن سایز 14 را با وزن 130 کیلوگرمی تولید و به بازار عرضه می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید کارخانه ذوب‌آهن اصفهان یکی از معتبرترین و معرف‌ترین کارخانه‌های تولید فولاد در کشور است. در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، تیرآهن را با اختلاف وزن 25 کیلوگرمی در مقایسه با کرمانشاه می‌سازند؛ یعنی وزن تیرآهن 14 کرمانشاه کمتر و سبک‌تر از وزن تیرآهن 14 ذوب‌آهن اصفهان است.

به نظر شما دلیل این اختلاف چیست؟ دلیل اختلاف وزن تیرآهن دو برند در تفاوت ضخامت بال، ارتفاع و ضخامت جان تیرآهن است. البته این اختلاف در حد 1 تا 2 میل و خیلی ناچیز است.

همین اختلاف وزن و سبک بودن، باعث کم شدن قیمت تیرآهن 14 کرمانشاه نسبت به برندهای دیگر باشد.

در کارخانه فولاد کرمانشاه، محصولات تولیدی تحت عملیات کنترل کیفیت و تست قرار می‌گیرند تا از ابعاد مختلف موردسنجش قرار بگیرند. واحد کنترل کیفیت مجتمع تولیدی جهان فولاد غرب سه وظیفه اصلی زیر را دارد.

1-    در هنگام تولید محصولات، نمونه‌برداری استاندارد انجام می‌دهد.

2-    شمش‌هایی که برای تولید محصولات وارد کارخانه می‌شوند را تحت آزمایش‌های مختلف جهت تائید خواص مکانیکی و شیمیایی، قرار می‌دهد.

3-    انجام کنترل‌های واحد کالیبراسیون

کارخانه فولاد کرمانشاه در واحد تولید، دو قسمت اصلی دارد:

  • جهان فولاد غرب: برای تولید محصولات فولادی
  • جهان صنعت کرمانشاه: برای تولید، ساخت و مونتاژ ماشین‌آلات صنعتی

محصولاتی که در کرخانه جهان فولاد غرب کرمانشاه تولید می شود شامل  تیرآهن، میلگرد، نبشی و ناودانی است.

بنابراین متوجه شدیم که چرا تیرآهن تولید شده توسط کارخانه فولاد کرمانشاه اهمیت بالایی در بازار دارد. در مورد مجتمع تولید فولاد جهان غرب اطلاعات خوبی به آوردیم و دلیل ارزان‌تر بودن قیمت تیرآهن 14 کرمانشاه در مقابل تیرآهن کارخانه‌های دیگر از جمله ذوب‌آهن اصفهان را فهمیدیم.

درصورتی‌که نیاز به خرید تیرآهن در سایزهای مختلف دارید با شماره‌های درج شده در سایت آهن‌آلات شکوهیان تماس بگیرید. در کوتاه‌ترین زمان پیش فاکتور برای شما ارسال و در صورت تائید، سفارش شما به آدرس دلخواه ارسال می‌شود.

مراحل ساخت تیرآهن

برای تولید تیرآهن روش‌های مختلفی وجود دارد. روش نورد گرم و شکل‌دهی فلزات شناخته شده­تر است و پروسه آن به صورت زیر می‌باشد:

ورودی فرایند تولید تیرآهن به شیوه نورد گرم، شمش فولادی است. مقاطع و محصولات فولادی نیمه ساخته همچون شمش، شمشه، شمشال و تختال در کارخانه‌ها ساخته می‌شود. این محصولات نیمه ساخته یا میانی را در کارگاه‌ها، مجتمع تولید فولاد و کارخانه‌ها وارد فرایند نوردکاری گرم می‌کنند و محصولات فولادی دیگر مثل تیرآهن، میلگرد، نبشی و ناودانی و .. تولید می‌شود.

برای ساخت تیرآهن شمش فولادی را داخل کوره گرم می‌کنند تا به نقطه ذوب برسد و قابلیت غلتک کاری و تغییر شکل داشته باشد. با کشیدن، و پهن کردن شمش فولادی، طول آن زیاد شده و پهنای آن کم می‌شود. با ابزارهای مختلف ب شکل مورد نظر تبدیل شده و آرام‌آرام سرد می‌شود.

پروسه نورد گرم از ماشین‌ها، ابزار و قطعاتی استفاده می‌شود که شامل انواع غلتک‌ها در سایز و ظرفیت مختلف، صفحات انتقال محصول، قیچی و دستگاه برش، قفسه‌های نورد و... است.

اندازه‌های رایج و استاندارد تیرآهن شامل سایز 14، 16، 18، 20، 22، 24، 27 و 30 متر است. تیرآهن را با واحد شاخه می‌شناسند و در هنگام فروش آن وزن تیرآهن را مدنظر قرار می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید بر اساس تفاوت اندک در ضخامت و عناصر سازنده آلیاژ فولاد، وزن انواع تیرآهن (با سایز یکسان) ممکن است متفاوت باشد.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد