چگونه میله های فلزی را خم کنید
نوشته شده توسط : مسعود

چگونه میله های فلزی را خم کنید

اگر آماده شروع خم شدن فلز هستید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید ، ما می توانیم با راهنمایی های آسان به ما کمک کنیم. چگونه میله های فلزی را خم کنید قبل از شروع ، تصمیم بگیرید که می خواهید با میله های فلزی خمیده خود چه چیزی درست کنید. یک هنر سرگرم کننده ایجاد کنید ، آخرین پروژه DIY خود را بهبود ببخشید ، یا به راحتی مهارت جدیدی را برای لذت بردن از علاقه خود یاد بگیرید. هنگامی که ایده خود را در ذهن خود داشتید ، لوازم خود را جمع کنید.

 

ابتدا میله های خود را انتخاب کنید. مدت زمانی را که برای دستیابی به چشم انداز خود نیاز دارید تخمین بزنید. میله ها را کمی بیشتر از حد لازم بخرید تا طول کافی برای خم شدن آنها داشته باشید. قبل از خرید ، علاوه بر طول ، به اندازه و دیوار آن نیز نگاه کنید. اندازه عرض عرض میله است ، در حالی که دیواره ضخامت خود فلز است.

 

در مرحله بعد ، دستگاه خم کن خود را خریداری کنید. اگر در خمکاری فلز تازه کار هستید ، با خم کن دستی شروع کنید. این میله ها و پروژه های کوچکتر را اداره خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که خم کنی که به دنبال آن می گردید با اندازه لوله مورد استفاده شما کار می کند. خم کن مینی سیم دستی دارای کاربردی ساده و مقرون به صرفه است. برای لوله های نازک نیز می توانید از یک مجموعه خم کن لوله استفاده کنید که مانند آستین روی فلز قرار می گیرد. چگونه میله های فلزی را خم کنید

 

 

نکته آخر و مهمتر اینکه ، یک خط کش و یک زاویه سنج در دست داشته باشید. از خط کش برای اندازه گیری خم های خود قبل از ایجاد آنها و از برش دهنده برای بررسی زوایای روی محصول نهایی استفاده کنید.

 

با یک طرح یا نمودار خمشی از خم های مورد نیاز خود شروع کنید. طول ، زاویه و جهت هر نقطه را که قرار است در خم کن قرار دهید در نظر بگیرید. وقتی می دانید چه می خواهید ، مکانها را مستقیماً روی میله با یک مارک مشخص کنید. ابتدا با علامت گذاری بر روی آنها اطمینان حاصل خواهید کرد که نیازی به مانور ناخوشایند برای اندازه گیری قطعه خود ندارید زیرا قطعه خود را شروع به شکل گرفتن می کند.

 

پس از خم شدن ، فلز غالباً کمی عقب می رود. اگر به این حالت برخوردید ، با فشار دادن میله چند درجه ای بیش از زاویه مورد نظر خود ، آن را خنثی کنید. چگونه میله های فلزی را خم کنید

 

 

مطمئن شوید که میله را برای هر فشار بعدی در جهت صحیح بچرخانید. به این ترتیب ، از کار تصادفی در جهت اشتباه و خراب کردن پروژه خود جلوگیری می کنید.

 

حتی اگر محصول نهایی عالی به نظر می رسد ، برای اندازه گیری هر زاویه با زاویه گیر خود وقت بگذارید. با بررسی مجدد اندازه گیری های نهایی ، درک بهتری از صحت برآورد اولیه خود خواهید داشت. این تجربه فقط به پیشرفت پروژه های آینده شما کمک می کند. بعلاوه ، شما خواهید آموخت که کدام فلزات برای اندازه گیری دلخواه شما راحت تر یا دشوارتر هستند.

 

هنگامی که چند پروژه آسان دستی را حل کردید ، لوله های ضخیم تری را برای انجام پروژه های بزرگ ساختمانی و DIY با استفاده از لوله و میله های فولادی با کیفیت بالا در تولید فلزات صنعتی امتحان کنید. چگونه میله های فلزی را خم کنید

 

 




:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: