اهمیت و انواع فرآیندهای ساخت فلز
نوشته شده توسط : مسعود

انواع مختلف فرآیندهای ساخت فلز کدامند؟

جوشکاری
ماشینکاری
ریخته گری
آهنگری
اکستروژن
تاشو
وقتی صحبت از محصولات فلزی تولید شده می شود که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند ، ممکن است همیشه از پیچیدگی فرایندهای مربوطه آگاهی نداشته باشید. بسته به نوع محصول فلزی تولید شده ، انواع عملیات پیچیده برای انجام تغییرات مطلوب در مواد وجود دارد. به طور خاص ، این عملیات شامل انواع مختلف فرآیندهای ساخت فلز است که ماده فلزی خام را به حداکثر می رساند. اهمیت و انواع فرآیندهای ساخت فلز


به بیان ساده ، ساخت فلز شامل تولید ماشین آلات یا سازه های فلزی از مواد اولیه است. برخی از نمونه های این محصولات نهایی شامل محصولات مختلف فولادی مانند لوله های فولادی ، لوله های فولادی ، ورق های فولادی ، میله های فولادی تقویت شده و موارد مشابه است.

اگر می خواهید در مورد انواع مختلف فرآیندهای ساخت فلز اطلاعات بیشتری کسب کنید ، خواندن را ادامه دهید. OES روشهای فوق سریع مجاز کردن خصوصیات گنجاندن در طول تولید فولاد را فراهم می کند

جوشکاری

 

این فرآیند شاید یکی از رایج ترین مراحل ساخت فلز باشد. اگر در مورد جوشکاری تصوری دارید ، این امر زمانی اتفاق می افتد که دو یا چند قطعه فلزی با استفاده از گرما ، فشار و سایر فرایندهای فیزیکی ترکیب شوند. اهمیت و انواع فرآیندهای ساخت فلز


روشهای مختلفی برای جوشکاری مانند جوشکاری قوس فلزی گاز ، جوشکاری قوس فلزی استیک یا محافظ و جوشکاری قوس تنگستن گاز وجود دارد.ارزش مس ، نیکل ، آهن یا طلا چیست؟

در فرآیند جوشکاری گاز فلز گاز ، یک گاز محافظت شده در امتداد الکترود سیم اعمال می شود. در کل این فرایند ، یک منبع تغذیه ثابت و مستقیم برای تسهیل فرآیند جوشکاری استفاده می شود.

از طرف دیگر ، جوشکاری قوس فلزی Stick یا Shielded شامل استفاده از جریان الکتریکی با دمای بالا برای ایجاد قوس بین فلزات و چوب الکترود است.

سرانجام ، جوشکاری قوس گاز تنگستن به طور معمول برای پیوستن به محصولات فلزی سنگین تر مانند فولاد ضد زنگ استفاده می شود. این فرایند شامل استفاده از یک سیم لوله ای حاوی شار است. برخلاف فرآیند جوشکاری قوس فلزی گاز ، GTAW از گاز محافظ استفاده نمی کند. اهمیت و انواع فرآیندهای ساخت فلز


ماشینکاری
ماشینکاری به طور کلی به عنوان فرایندی توصیف می شود که شامل شکل دهی و تغییر فیزیکی یک محصول از طریق حذف مواد نامطلوب از آن است. با گفتن این مطلب ، ماشینکاری به سادگی یک روش واحد برای حذف مواد ناخواسته را توصیف نمی کند. برای دستیابی به نتیجه مطلوب می توان این مواد را با فرز ، چرخش یا حفاری استخراج کرد.آیا واقعاً لازم است سالانه آنالیز XRF خود را کالیبره کنید؟

بهترین مثال برای توضیح حفاری مربوط به ورقهای فلزی سوراخ دار است. به زبان ساده ، حفاری از یک مته چرخشی با سرعت بالا استفاده می کند که یک سوراخ دایره ای در مواد فلزی را قطع می کند.

از طرف دیگر ، تراشکاری شامل یک تراش فلزی یا یک تراش است که ابزاری است که به منظور ایجاد محصولات فلزی با اندازه گیری دقیق تر مورد استفاده قرار می گیرد. این فرآیند معمولاً در فلزات سخت و سنگین استفاده می شود.

سرانجام ، می توان از فرز برای مواد اولیه بزرگ و کوچک فلزی استفاده کرد. در این فرآیند ، از یک برش استفاده می شود تا مواد ناخواسته از بین برود و سطح کار فلز حاصل از آن به شکل دلخواه درآید. اهمیت و انواع فرآیندهای ساخت فلز


ریخته گری

 

این فرآیند یکی از قدیمی ترین انواع ساخت فلز در جهان است. حدود 6000 سال است که این عمل انجام می شود. همچنین می توان گفت ریخته گری یکی از ساده ترین فرایندهای ساخت فلز است ، زیرا شامل ریختن فلز مذاب در قالب یا قالب است.

بعد از آن ، مواد اولیه ذوب شده به مرور زمان سفت می شود تا محصول مورد نظر تولید شود. بدون تفکر عمیق ، می توان گفت بسیاری از موارد روزمره وجود دارند که از طریق روش ریخته گری تولید شده اند. برخی از نمونه های آن می توان به پیچ و مهره ، میخ های چدنی ، رینگ اتومبیل و چندین قطعه موجود در داخل یک ساعت کوچک اشاره کرد.آیا می توانید نقره (سکه) از زمین در نوادا بیل بزنید؟

آهنگری
آهنگری شامل استفاده از یک نیروی کوبنده ثابت برای شکل دادن به فلز است. در حالی که بسیاری از محصولات می توانند از این نوع فرآیند حاصل شوند ، متداول ترین عامل جعلی مورد استفاده معمولاً یک چکش یا قالب بزرگ است که به قطعه کار برخورد می کند تا زمانی که یک شکل تشکیل شود. اهمیت و انواع فرآیندهای ساخت فلز


شکل دادن به فلزات از این طریق می تواند در دمای اتاق یا با اعمال گرمای زیاد انجام شود. آهنگرها نیز مشابه ریخته گری ، به منظور تولید محصولات آهن ساخته شده در زندگی روزمره ، توسط آهنگران استفاده شده اند. همراه چکش ، از یک سندان برای نگه داشتن قطعه کار فلزی در جای خود استفاده می شود.

اکستروژن

 

فرآیند اکستروژن در درجه اول در ساخت قطعات فلزی مستقیم و بلند استفاده می شود. با استفاده از پرس هیدرولیک پرقدرت ، فلزی به قالب فشرده می شود.

بسیاری از اجزای ذاتی یک قالب اکستروژن وجود دارد ، یعنی ظرف ، پروفیل ، ابزار پرس ، میله آلومینیوم ، منگنه ، پیستون فشار دادن و روغن هیدرولیک. همه این قطعات باید عملکرد مناسبی داشته باشند تا کل فرآیند منجر به تولید یک محصول فلزی دقیقاً ساخته شده شود.

هدف از اکستروژن تولید یک محصول فلزی با مقطع خاص - چه به صورت گرد ، مستطیل یا به شکل T باشد. آلومینیوم ، مس ، منیزیم ، فولاد و سرب انواع فلزاتی هستند که معمولاً تحت e قرار می گیرند اهمیت و انواع فرآیندهای ساخت فلز

فرآیند xtrusion.

تاشو
مشابه فرآیند ریخته گری ، تاشو یک فرایند ساخت مستقیم فلز است. این به سادگی شامل خم شدن یا جمع شدن قطعه کار فلزی با فشار ترمز است.

ورق های فلزی معمولاً محصولاتی هستند که از این فرآیند حاصل می شوند. این مواد در بسیاری از صنایع مختلف از جمله هواپیمایی ، خودروسازی و صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند.

غذای آماده کلیدی
انواع مختلف فرآیندهای ساخت فلز به منظور تولید محصولات فلزی برای مصارف مختلف بر روی ماده اولیه فلز اعمال می شود. در حالی که برخی از این فرایندها استفاده از یک کاربرد ثابت انرژی الکتریکی یا حرارتی را به کار می برند ، برخی از فرآیندها به سادگی نیاز به دستکاری فیزیکی در سطوح یا درجات مختلف دارند.

راهنمای فوق امیدوارم شما را به اطلاعات کافی در مورد برخی از روشهای تولید محصولات فلزی توسط صنایع مجهز کند. اهمیت و انواع فرآیندهای ساخت فلز





:: برچسب‌ها: اهمیت و انواع فرآیندهای ساخت فلز ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: